Oppimateriaalit: olin hämmästynyt siitä miten vähän avointa oppimateriaalia löysin. Tosin olen erittäin huono hakukoneen käyttäjä... Harva materiaali oli mielestäni sellaista, jossa kohderyhmä oli mietitty etukäteen. Tätä yritin tuoda esiin myös Moodle -keskustelussamme mutta käsittämätöntä kyllä olin kirjoittanut sen ala-arvoisen MySL -kommentin. Se johtui siitä ettei miun mielestä ko. aiheesta pidä ko. tapaista materiaalia tuottaa mutta mikäpäs minä olen sanomaan...

Kotitehtävä:  ARVO -työkalu... Mitenhän sen sanoisi. Ei tuollaiseen määrään kysymyksiä kukaan jaksa vastata... Kun omilta oppilailtakin kysyy arviointeja niin ne väsyvät hyvin nopeasti. 4-5 osiota kävin läpi ja aikaa kului! JA sitten tietenkin huomasin että kaksikin olisi riittänyt. Helsingin yliopiston materiaalit olivat minun mielestäni AIDOASTI hyviä. Sieltä löysin myös suoraan meidän Toimistopuolen opettajille valmiin PDF -pikaoppaan uudesta MSOfficesta. Olivat hyvin hölmistyneen näköisiä kun sen heille näytin. "Mistä sie tän sait...".

Kurssista: oli todella hyvä etten yrittänyt tätä kurssia läpäistä itsenäisesti. Jälleen kerran näyttää siltä että opin aivan uusia asioita joita en ole arvannut olevan olemassakaan. Opiskelumotivaatiokin tuntuu olevan ihan kohdallaan ja koska koulussa on kevyempi jakso kuin normaalisti niin varmaankin ennätän harjoitustynkin tehdä ajallaan. Miten vain saisin siirrettyä tämän kiinnostuksen Kasvatustieteen opintoihin. Niiden aloittaminen on tervaakin pahemman aineen juontia.

Harjoitustyöstä: kovasti kiinnostaisi tuo WiKi terästettynä Jiralla mutta taidan tyytyä johonkin perinteiseen Oppimisalustaan.